Sakktábla torta

Szeretek sütni-főzni, kipróbálni és alkotni új recepteket. Gyakran készítek születésnapi tortát is a baráti körben. Az alábbi torta egy sakkozni szerető fiatalember számára készült. Nem annyira a recept a lényeg (de azt is megadom lejjebb, mert finom lett), hanem a kialakítás.

Az ehetetlenül édes marcipán/cukormáz/fondant bevonatokért nem vagyok oda, bár jól néznek ki, jobban szeretek a torta ízvilágához illő, ehető módon díszíteni. A négyzet alakú tortalapokat (kb. 20*20cm) kókuszos krémmel töltöttem és vontam be kívülről. A tetejét átkentem egy egyszerű, de finom csokis krémmel. A sakktábla alakot úgy hoztam létre, hogy papíronmegrajzoltam a megfelelő méretű sakktáblát (éljen a kockás papír!), ráfektettem egy fóliát (genotherm/bugyi is megteszi), átmásoltam, majd minden második mezőt kivágtam úgy, hogy a bennmaradók csatlakozzanak egymáshoz a sarkokon. A lyukacsos fóliát lazán a tortára helyeztem, alaposan megszórtam kókuszreszelékkel, majd a fóliát óvatosan eltávolítottam.

Hogy teljes legyen a sakktábla, 16-16 csokis drazséból és mandulaforgácsból kiraktam a fekete és fehér bábukat kezdő helyzetben. Tortapapírra helyeztem és egy régi tortadobozban szállítottam az ünneplés helyszínére.

sakk torta

Tészta:
  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg vaj/margarin
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 8 tojás

A csokoládét apró darabokra törjük, 2 ek. vízzel lassú tűzön vagy vízfürdőben felolvasztjuk. A vajat is felolvasztjuk, a csokoládéhoz keverjük. A tojássárgákat habosra keverjük a cukorral, apránként hozzáadjuk a csokoládés masszát. A tojásfehérjéket csipet sóval kemény habbá verjük, a liszttel váltakozva kanalanként a masszához keverjük. A tésztát sütőpapírral bélelt nagy tepsibe/tepsikbe öntjük, közepesnél magasabb hőmérsékleten kb. 30 percig sütjük. Néhány percig hagyjuk pihenni, majd rácsra borítjuk.

Kókuszos krém:
  • 7,5 dl tej
  • 2 csomag tejszín ízű pudingpor
  • 6 ek cukor
  • 15 dkg kókuszreszelék
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg porcukor

 

A kókuszos krémhez a tejből, cukorból és pudingporból pudingot főzünk, a végén hozzáadjuk a kókuszreszeléket, kihűtjük. A margarint a porcukorral habosra keverjük, fokozatosan hozzáadjuk a pudingot, simára keverjük.

Csokis krém:

  • 2 dl habtejszín
  • kakaó
  • cukor
  • (habfixáló)

A tejszínből ízlés szerint sűrű kakaót főzünk, majd jól lehűtjük. Robotgéppel felverjük (esetleg habfixálót tehetünk bele).

(English version: Chessboard cake)

 

 

4 thoughts on “Sakktábla torta

Leave a Reply

