Szalagkitűző

Lánybúcsún gyakran felmerül a kérdés, hogy öltözzünk-e egyforma színbe, ruhába, hogy látszódjon egy csapat vagyunk, vagy viselje mindenki azt, amiben jól érzi magát. Ez a kitűző egy ilyen alkalomra született, több mint tíz nő öltözködését nehéz összehangolni, a szalagcsokrokról viszont mindenki láthatta, hogy egy társaság vagyunk. (Az ötlet nem teljesen saját, egyszer kaptam én is hasonlót egy másik lánybúcsúban és most elvállaltam, hogy én készítek ilyet.)

Anyagok és eszközök (X darabhoz):
  • biztosítótű (X db)
  • gomb (X db)
  • szalagok (X*15 v. 30 cm fajtánként)
  • tű, cérna

 

Szalagból érdemes vegyesen választani szélest és keskenyet, világosat és sötétebbet, egyszínűt és mintásat, sűrű szövésűt és átlátszóbbat. Én egy 2 cm széles szaténszalagot választottam alapnak, keskenyebb mintás, átlátszó és sötét szalaggal, utóbbiból fele annyit.

ribbon pin ingredients

A szalagokat felvágtam 30 (ill. 15) cm-es darabokra és megpróbáltam úgy elrendezgetni, hogy mindegyik érvényesüljön. A vastagabb szalagot átvetettem a biztosítótű fix oldalán és a többi szalagot cérnával odatűztem úgy, hogy a szaténszalag hurkot alkosson a biztosítótű körül. Nem varrtam oda szorosan, ugyanis jött a gomb, amit a szalagok tetejére varrtam, hogy eltakarja a biztosítótűt és az illesztést. Ha egyszer kitaláltuk hogyan csináljuk, a többi már gyorsan megy. Én 14-et készítettem, elvoltam vele egy fél délutánt, de öröm volt nézni, ahogy szaporodtak az asztalon. A végére hagytam a menyasszony kitűzőjét, itt más gombot használtam és a maradék szalagokból egy dúsabb csokor is kitelt.

ribbon pin ready

(English version: Ribbon pin for bachelorette party)

One thought on “Szalagkitűző

Leave a Reply

