Fűszer címkék

Adott volt a konyhaszekrényben több megkezdett tasak fűszer. Adott volt egy sorozat fűszeres üvegcse az előző lakótól, jóformán sosem használtuk. Sokáig érleltem a gondolatot, hogy ezekkel bizony kezdeni kellene valamit.

spice tags old

Az lett a vége, hogy a nem használt fűszereket kidobtam, az üvegcséket kimostam és alaposan kiszárítottam. Beletöltöttem az új fűszereket és már csak címkékről kellett gondoskodni.

Nagyon szép letölthető fűszercímkéket találtam a Színes ötletek blogon. Rengeteg fajta fűszerhez van ott igényes, színes, feliratos címke, töltsétek le onnan, itt inkább arra inspirálnálak titeket, hogy érdemes őket felhasználni.

Én egy kicsit kiegészítettem a címkéket, egyrészt hogy az eredeti matricát eltakarja, másrészt szerettem volna, ha messziről megkülönböztethetők az egyes üvegek. A különböző színű háttér ezt szolgálja, de a fehér pöttyök egységessé teszik a készletet.

Itt tennék egy kis Photoshop kitérőt. Nem vagyok profi, de tudom, hogy sok mindent lehet csinálni benne, csak meg kell találni a módját. A tetszőleges színű, jó felbontású pöttyös háttérre kerestem megoldást most. Ha keresünk egy sima pöttyös képet és megpróbáljuk átfesteni a festékes vödörrel, akkor a pöttyök széle a véges felbontás miatt más színű maradhat. Az én megoldásom az volt (lehet máshogy is biztosan), hogy kerestem egy pöttyös háttér képet, majd létrehoztam egy másik réteget a kívánt színű téglalap rajzolásával. A rétegek keverési módjának megadásánál a világosítást választottam, így a fehér pontok megjelentek. Ha a színt akartam módosítani, akkor csak a téglalap színét kellett megváltoztatni a festékes vödörrel. A színeket többnyire a pipetta eszközzel vettem fel, az adott fűszer képéről, hogy illeszkedjenek a színek egymáshoz. A középső fehér rész  egy téglalap és egy ellipszis létrehozásával jött létre. Legfelülre jön a kép és/vagy felirat.

Az egyes címkék méretét akkorára vettem fel, hogy az eredeti címkét eltakarják és az üvegcsét körbeérjék (3,5*14 cm). Sima A4-es papírra nyomtattam, 10 db fért egy oldalra. A címke egyik végét ráragasztottam celluxszal az üvegre, körbetekertem és egy újabb darab celluxszal szorosan rögzítettem. Elég strapabírónak tűnik így, de ha kiürül és mást töltök bele, gond nélkül ki lehet cserélni.

Nagyon vidám kis összeállítás lett, örülök, hogy megcsináltam és egyből kedvem támadt főzni valamit:)

(English version: Spice labels)

4 thoughts on “Fűszer címkék

Leave a Reply

