Diplomaosztó ajándék

Diplomaosztóra szeretnek az emberek tárgyi ajándékot adni, ismerős körben szerepel a könyvtől kezdve a kristálypoháron és a herendi porcelán feles készleten át az arany ékszerig sok minden. De mi van ha egy jó kívánságon, egy darab sütin vagy bankjegyen kívül mást nem szeretnénk  adni?

graduation box 2

Erre találtam ki a helyenként diplomaosztón viselt sapka ihlette dobozkát. Kis helyen elfér, tetszőleges dologgal megtölthető és abszolút alkalomhoz illő. Emellett elkészítése is nagyon egyszerű.

Anyagok és eszközök:
  • fekete papír
  • rajzlap
  • ragasztó, olló
  • sárga cérna vagy fonal

 

Először a doboz aljának megfelelő méretű négyzetet rajzoltam a rajzlapra, majd köré mértem a kívánt magasságot. Nem akartam magasra, a sapka is viszonylag lapos önmagában. A sarkokat bevágtam, az éleket visszahajtottam és az átlapoló részeket összeragasztottam. Ugyanezt megismételtem a fekete kartonból, csak pár mm-el nagyobb alapterületű négyzettel. A fekete doboz tetőre vágtam egy túllógó fekete négyzetet és ráragasztottam.

graduation box 3

A bojthoz, ami a doboz leglátványosabb eleme, hímzőfonalat többször körbetekertem a két ujjam körül, a keletkezett hurok egyik végét elvágtam, a másikon keresztülvezettem egy hosszabb cérna darabot, végül kicsit lejjebb párszor körbetekertem cérnával.

graduation box 4

A dobozba nálam egy darab házi készítésű keksz és egy kis jókívánságot tartalmazó cetli került.

(English version: Graduation box)

2 thoughts on “Diplomaosztó ajándék

Leave a Reply

