Párnahuzat átméretezés

A kétszemélyes takaró nagyon jó dolog. Kevésbé jó, hogy nem mindenhol lehet ekkora méretű paplanhuzatot kapni. Nagy nehezen találtunk egy helyet, ahol volt némi választék és férfi-női ízlésnek is megfelelő darabot találtunk.

A gond a párnahuzat volt, akkorát adtak, amivel kis túlzással takarózni is lehet. Némi fontolgatás után nekiestem ollóval és szétvágtam kisebbekre. Mert persze nem egyforma méretű a két párna – ki milyenen szeret aludni.

image

A nagyobbik párnánál könnyű dolgom volt, mert pont elég volt félbevágni az eredetit és csak azon az oldalon összevarrni. A másik felénél meg kellett oldani a bebújtató részt. Őszintén szólva nem volt kedvem gomblyukakat varrni, ezért azt a módszert használtam, amikor egy arasznyi rész vissza van hajtva belül és abba kell bedugni a párna végét.

A fenti képsoron látható, hogy az egyik oldalát kb. arasznyival hosszabbra kell hagyni, mint a másikat. Mindkét végét visszahajtottam és beszegtem. Nem törekedtem arra, hogy nagyon szép meg pontos legyen, úgysem fog látszani, ellenben gyorsan lehetett haladni. A hosszabb szélt visszahajtottam egyformára, kifordítottam és úgy varrtam össze a visszahajtott részt az oldalakkal együtt.

Így lett a két párnahuzatból kettő plusz kettő csere, és a különböző méretből adódó probléma is megoldódott.

(English version: Resizing your pillow case)

One thought on “Párnahuzat átméretezés

Leave a Reply

