Gumibogyószörp (szederlikőr)

Annyi szedret szedtem, amit megenni sok, befőzni kevés lett volna. Pár nap múlva amúgy is mentem egy barátnős találkozóra, gondoltam viszek valami csajos italt.

Hozzávalók:
  • fél kg szeder
  • pár deci vodka
  • cukor (kb. 5 ek.)
  • fahéj, szegfűszeg

 

A szedret egy tálba raktam, meghintettem cukorral és egy fakanállal összenyomkodtam. Az összetört szedret levével együtt beleöntöttem egy befőttes üvegbe, felöntöttem vodkával és három napig állni hagytam. Lehet tovább is, biztos jót tesz neki, de nekem ennyi időm volt.

mulberry

Egy fahéjrudat, pár szem szegfűszeget és a cukrot kevés vízzel felforraltam, hagytam kis lángon egy kicsit besűrűsödni. A beáztatott gyümölcsről a levet leöntöttem, leszűrtem és elkevertem a fűszeres cukorsziruppal. Kóstolgatni kell, hogy elbír-e még egy kis alkoholt, vagy kell-e bele még cukor. Akkor jó, ha gyümölcsös az íze, a fűszereket épp csak érezni lehet, nem markánsak és eléggé alkoholos, hogy ne igyuk meg az egész üveggel egyszerre, de nem annyira, hogy ne akarjunk még egyszer tölteni.

A kész italt üvegbe töltjük (ami nem fér bele, azt megisszuk) és hűvös helyen tároljuk.

mulberry liqueur

(English version: Gummy berry juice (mulberry liqueur))

2 thoughts on “Gumibogyószörp (szederlikőr)

Leave a Reply

