Babatakaró II. – foltvarrás

A kockás részhez két négyszögnyi méretű anyagokat szabtam ki. (Előzmények itt.) A hosszuk mentén összevarrtam, majd kettévágtam, így kb. ugyanannyi idő alatt kétszer annyi összevart négyzetpárom lett. Minél nagyobb a takaró, több a kocka, annál több időt lehet ilyen trükkökkel spórolni.

babay-quilt-patchwork

Haladó varróknak nem nagy újság, de engem még mindig meglep, mennyire sokat számít a varrások levasalása. A hátoldalon a varrásráhagyásokat kétfelé simítva, vasalóval levasalva máris sokkal profibbnak tűnik az egész, könnyebb dolgozni is vele.

baby-quilt-ironing

Innentől már egyszerű volt, a kockás részeket összevarrtam a szélső fehér csíkokkal és a középső sünis résszel. A szélek nem illeszkednek mindenhol, de azokat majd a végén, a hátlaphoz való tűzéskor fogom egyformára igazítani.

baby quilt top

Folytatás: Babatakaró III. – tűzés és szegés

(English version: Baby quilt II. – patchwork)

4 thoughts on “Babatakaró II. – foltvarrás

Leave a Reply

