Fűszertartó üvegek

fűszer címkék segítségével átláthatóbbá váltak a fűszereim egy időre. Közben azonban kaptam egy csomag – némileg egzotikus – fűszert kis műanyag tasakokban. Szerettem volna valami nyitható-zárható edényben tartani. Nézegettem megoldásokat, de vagy túl nagyok voltak, vagy nem akartam rá annyi pénzt kiadni.

A megoldás egészen egyszerű lett: a kis sűrített paradicsomos üvegeket mostam ki és címkéztem át. Amúgy is szoktam ilyet venni (nagyon jól lehet benne salátaöntetet vinni az ebédhez), volt is pár üres meg szóltam a családban, hogy gyűjtöm őket.

Még mindig nincs annyi, amennyi tasakos/zacskós fűszerem, de elkezdtem azért. Alaposan kimostam őket, a papírt eltávolítottam róluk és hagytam teljesen megszáradni. Nyomtattam címkéket a múltkori bejegyzéshez hasonlóan, celluxszal rögzítettem hátul és mehetett is bele a fűszer.

spice-jar-2

Az egyedüli hátulütő az, hogy nincs rajta szóró, ezért nehéz szabályozni a mennyiséget. Mivel azonban ezekben inkább egész fűszereket tartok, nem őröltet, nem olyan nagy probléma.

Annyira magával ragadott ezeknek a ritkábban használt fűszereknek az illata, hogy rögtön nekiálltam chai lattét főzni.

spice-jar-chai

English version: DIY spice jars

2 thoughts on “Fűszertartó üvegek

Leave a Reply

