Gyűrűs kalendárium – trükk kezdőknek

Biztosan sokan gondolkodnak azon, hogy kipróbálják a gyűrűs kalendárium áldásait, de visszatartja őket annak az ára. Én is így voltam vele: mi van, ha egy csomó pénzt ráköltök, és mégsem váltja be a reményeket, vagy kiderül más méret, típus stb. kell belőle? Íme egy olcsóbb megoldás, amíg kipróbálod és megtalálod a neked tetsző rendszert.

Hozzávalók:

  • kalendárium vagy lefűzős mappa
  • belső oldalak
  • színes papír, matrica stb. dekorációnak

A külső:
Lehet régi, használt, olcsó, kölcsönkapott, vagy akár egy sima lefűzős mappa. A lényeg, hogy cserélhetőtek legyenek a lapok benne. A mérete attól függ, szeretnéd-e magaddal hordani, ill. mennyi információt írsz bele.

Az enyém: egy alig használtat kaptam valakitől, aki úgy döntött, mégsem neki való a dolog.

Belső lapok
A naptárbelsők ára nem egetverő. Igény szerint lehet nyomtatni is, vagy üres lapokat használni. A tartalom egyénileg változhat: napi/heti tervező, tennivalók listája, ötletek és egyéb listák, órarend, telefonszámok, akármi.

Az enyém: Mivel ezt októberben kezdtem, nem akartam egy teljes évi betétlapot venni bele. Átlapoztam a benne lévő 2009-eset, és észrevettem, hogy található benne három olyan hónap, amiben elseje ugyanarra a napra esik, mint idén a hátralévők. Csak le kellett a hónapok nevét takarni dekortapasszal és felírni a megfelelőt.

calendar-updo

Dekoráció
Valamennyi mindenképp szükséges, egyrészt, hogy élvezettel tudd kinyitni, másrészt, hogy fontos dolgokat kiemelhess benne (dátumok, feladatok; elválasztólapok). Nem kell hozzá speciális eszköz: kis színes papír, olló, lyukasztó és egy toll kezdésnek elég. Használhatsz anyagokat más kreatív projektekből, vagy felhasználhatsz képeket újságokból, vastagabb lapokat dobozokból kivágva.

Az enyém: bármilyen gyönyörű darabok is találhatóak Pinteresten, a meglévő papírjaimból és egyebekből dolgoztam. Mivel van egy folyamatban lévő scrapbook projektem, volt némi színes papírom és dekortapaszom, ezeket használtam fel első körben. Ha beválik és lesz időm, később jobban megtervezem és belemerülök a dekorálásba.

Ezzel kész is vagyunk és kezdődhet a próba. Ha kell hely, hogy leírj még valamit – tegyél bele lapokat. Ha van egy rész, amit nem használsz – vedd ki. Ha valami fontos – jelöld meg. Én legalábbis így fogok tenni.

calendar-front-page

English version: Personal organiser hack

2 thoughts on “Gyűrűs kalendárium – trükk kezdőknek

Leave a Reply

