52 dolog amit szeretek benned

Ez az ötlet nem annyira eredeti, számtalan formában megtalálható az interneten, ez az a forma, ahogy én tudtam kivitelezni. Valentin napra készült tavaly, mert sosem árt ha kimondjuk és éreztetjük ezeket a szavakat.

52things

Hozzávalók:

  • egy pakli kártya
  • 2 fémgyűrű (vagy szalag helyette)
  • öntapadós matrica
  • lyukasztó
  • nyomtató

Először is végig kell gondolni, mi az az 52 dolog, amit szeretünk a másikban. Elsőre soknak tűnik, de igazán nem az. Lehet külső vagy belső tulajdonság, szokás, dolog, amit tenni szokott, ahogy bánik velünk, amik fontosak a számára. Kezdjünk el írni egy listát (noteszban, számítógépen, én online vezettem, hogy ha valami eszembe jut, bármikor bele tudjam tenni), lehet több is, mint 52, hogy tudjunk majd válogatni. Én igyekeztem változatosan, mindegyik kategóriából tenni bele.

Nekem az a verzió tetszett, amelyiknél a kártya hátlapján van a felirat, így szép keretet ad. Lényegében a kártyalapoknak ennyi a szerepe, meg hogy kellően kemények, méretre vannak vágva és sok van belőlük. Meg jópofák. Nyomtatott feliratok mellett döntöttem, mert annyira nem szép a kézírásom, meg azt akartam, hogy egyenletes, egységes legyen. Felragasztásnál pedig legegyszerűbbnek a matrica tűnt.

img_6163

Lemértem mekkora matrica szükséges, wordben pedig rajzoltam egy táblázatot, keretek és margók nélkül, pont abban a méretben. Bemásoltam az 52 dolgot, egy aranyos, de egyszerű betűtípust alkalmaztam. A címlaphoz töltöttem le cuki betűtípusokat (pöttyös, kockás), ezekkel játszottam, akár szavanként váltogatva. A címlap szavait soronként felvágtam és ferdén ragasztottam fel egy joker kártyára. Az utolsó lap hátára szintén jokert ragasztottam, így az eleje és hátulja is mintás.

Lyukasztáshoz sima irodai lyukasztót használtam. A lyukasztót függőlegesen tartottam, egy-egy kártyát ütközésig betoltam az asztalig illetve a lyukasztóig, így minden kártyán ugyanoda került a lyuk. Ezt megismételtem a másik lyukkal is, a kártyát megfordítva és az 52-ből csak kettőnél rontottam el, de sebaj, két plusz lyuk elfér.

Kreatív boltban vettem kinyitható fémkarikákat, ezekkel fűztem össze. Kisebb is elég lett volna, de nem volt (ha lett volna se biztos azt veszem meg). Lehetett volna még cifrázni a dolgokat, neten láttam antikolt papírt meg kis rajzokat minden oldalon, de szerintem ennyi elég.

img_6167

Englsih version: coming soon

One thought on “52 dolog amit szeretek benned

Leave a Reply

