Évfordulós scrapbook album

Évfordulóra scrapbook albumot ajándékozni szívet melengető és az elkészíteni is élvezet. Sok oldal foglalkozik scrapbook készítéssel (pl.ez és ez), ahol gyönyörű képekkel szemléltetik. Nem gondolnám, hogy többet tudok mondani, mint ők – de be tudom mutatni annak a szemszögéből, aki először – de nem utoljára – készített ilyet.

Néhány ötletet és indokot mutatok most, a legközelebbi bejegyzésben pedig tippeket adok arra, hogy hogyan lehet szemrevaló scrapbookot készíteni extrém anyagi ráfordítás nélkül.

img_6171

Miért jó évfordulós albumot készíteni?

  • nagyszerű ajándék,
  • összefoglal egy csodálatos évet,
  • fotóválogatás egyben, nem számítógépen tárolt mappák tucatjait kell átböngészni,
  • kreativitásnak ad teret,
  • össze lehet gyűjteni képeket, történeteket, hogy később lehessen emlékezni.

Miről lehet oldalakat készíteni egy évfordulós albumban?

  • helyek, események, ahol együtt voltatok – nyaralás, hétvégi vagy egy napos kirándulás, esküvő, születésnap, diplomaosztó, évforduló, karácsony, stb.
  • dolgok, amiket szerettek a másikban,
  • közös szokások – reggel, moziest, közös futás, stb.
  • dolgok, amiket egymástól tanultatok – sport, főzés, játékok…
  • emberek az életetekben – család, közös barátok
  • a hely ahol laktok.

Miben különbözik egy sima scrapbooktól?

Nem sokban. Az életed vagy a közös életetek megörökítése nem sokban különbözik. A hangsúly a közös dolgokon van, de más is van az életetekben – nyugodtan mehet pár oldal csak egyikőtökről. Nem kell minden oldalnak rózsaszínnek vagy szívecskésnek lennie. Mivel egyikünk sem kifejezetten érzelmes alkat, főleg a tényekre, a képekere és a vidám, érdekes dolgokra összpontosítottam.

Ahol jobban érvényesülhetnek a romantikus ötletek, az az első és az utolsó oldal, valamint a borító. Az első oldalra lehet írni bevezetőt, üzenetet küldeni, de ha nem jut eszedbe semmi, egy szép kép és a dátum bőven elég. Én egyszerűen üresen hagytam és a következő dupla oldalon kezdődik a történet. Az utolsó oldalra annyit írtam, hogy „Boldog évfordulót!” és készítettem egy képet, amint a szobában szét vannak szórva a scrapbookos papírok és egyéb alkatrészek.

Az album borítóján sokat gondolkoztam, szép, tartós és nem túl nyálas megoldást kerestem. Végül egy régi farmert vágtam szét és ragasztottam a fedőlapokra.(Ötlet innen.) Nem volt elég nagy, hogy ne látsszon a varrás, ezért azt is a díszítés részének vettem. Ráragasztottam a kezdőbetűinket fa betűkből (na igen, Creativvita nem az igezi nevem:) és késznek nyilvánítottam.

img_6168

Elég bátor vállalkozás volt egy 50 oldal hosszú scrapbookkal indítani. De sokat tanultam, élveztem minden pillanatát és annyira tetszett neki az ötlet, hogy azóta közösen készítjük – pontosabban én csinálom, de segít néha.

English version: Anniversary scrapbook

2 thoughts on “Évfordulós scrapbook album

Leave a Reply

