Gyors és egyszerű iratrendezés

A tavasz nagyszerű alkalom arra, hogy rendbe rakjuk az elmúlt hónapokban felgyűlt dolgokat. Az irataimat tartalmazó mappákkal kezdtem, persze vittem bele egy kis kreativitást – szebben néznek ki, könnyebben megkülönböztethetők és nagyobb kedvvel rakom bele a megfelelőbe az új doksikat, nem csak egy halomban gyűjtöm.

Genothermet használok, mert nincs kedvem minden lapot kilyukasztani, de szeretem az összetartozóakat külön mappában tudni és nincs szükség gyakran arra, hogy egyesével lapozgassam őket. A meglévő mappák előlapjait turbóztam fel egy kicsit.

A módszer egyszerű és gyors, oldalanként 1-2 percnél többet nem igényel. Különösebb alapanyag sem kell hozzá, használjuk amink van.

iratrendezo1

  • fehér papír – sima fehér papír, az sem baj ha a hátuljára nyomtatva van;
  • színes papír – lényegében bármilyen. Én régi iskolai színespapírt használtam (minden évben kellett venni, pedig alig használtuk, jó sok felgyűlt), nem csúcs minőség, de megfelel és egyforma méretűek;
  • filc íráshoz
  • díszítés– dekortapasz, tintapárna, színes ceruza, stb.
  • genothermek

Minden oldalhoz:

  1. Vágjunk egy kb. 1 cm széles csíkot, a fehér papír szélességében.
  2. Ragasszuk a csíkot a fehér papír tetejére.
  3.  A maradék színes papírt helyezzük a lap aljára. Oda is ragaszthatjuk, de nem muszáj.
  4. Írjuk a kategóriák címét középre. Nem kell gyönyörűnek lennie, dolgozhatunk gyorsan.
  5. Valami dekorációval emeljük ki a címet. Én dekortapaszt, maradék szalagot, tintapárnát, festékbe mártott fültisztító pálcikát használtam. Mindegyik csak másodperceket vett igénybe.

iratrendezo2

Helyezzük az előlapokat és az iratokat a genothermekbe, azokat fűzzük le, vagy tegyük egy tartóba. Ez egy rugalmas rendszer, ha egy kategóriára már nincs szükség, dobjuk ki – csak 2 percet dolgoztunk vele. Ha új kell, bármikor könnyen csinálhatunk. Nálam mosz a munka, pénzügyek, adó, utazás, egészség és egyéb kategóriák játszanak.

iratrendezo4

English/angol: Organize your documents fast&easy

One thought on “Gyors és egyszerű iratrendezés

Leave a Reply

