Bullet journal munkába

Egy ideje szemeztem a bullet journal ötletével. Májustól új munkahelyem lesz, ezért jó időzítésnek tűnt most indítani egyet, hogy a sok új információt és feladatot feljegyezhessem. Volt eddig is egy olcsó kis füzetem, amibe kusza jegyzetek kerültek, ennél azonban valami rendszerezettebbet és prezentálhatóbb kinézetűt szerettem volna. A rendszer a bullet journal lesz, a prezentálhatóságról pedig a fantasztikus volt kollegáim gondoskodtak, akiktől egy csinos piros moleskine noteszt kaptam búcsú ajándékba.

bujo-work-front

Munkahelyi vagy személyes bujo

Gondolkoztam, hogy szétbontsam a munkahelyi és magán jellegű bejegyzéseimet, vagy minden egyben legyen. Egyrészt jó mindent egy helyen tartani, egy füzetben, egy ránézésre látni. Működhet akkor is, ha több munkahelyed van, szabadúszó vagy, saját vállalkozásod van.

Másrészt, nem tűnik nagyon profinak, ha egy üzleti találkozón ott virít az „Anya szülinapi parti szombaton” felirat. Vagy ha barátokkal találkozol, írnád be a legközelebbi alkalmat és a munkahelyi jegyzeteid néznek vissza rád. Ezért úgy döntöttem, hogy elkülönítem őket, lesz egy bullet journal-om munkába, amit ott is fogok tartani. A személyes dolgaimat pedig a gyűrűs naptáramban vezetem továbbra is, amíg eldöntöm, melyik rendszer működik jobban.

Kezdetek

Elkezdeni elég könnyű, mivel csak két dologra van szükség: egy füzetre és egy tollra. A füzetem megvolt, tollnak egy fekete tűfilcet választottam otthonról.

Gyönyörű képek vannak Pinteresten és Instagramon különböző oldalak elrendezésére, valamint ötletek gyűjteményekre, tematikus oldalakra. A dekorációt minimálisra vettem – sima kézírás, aláhúzás, néha piros vagy szürke filc. Nem igazán készítettem gyűjteményeket sem; majd készítek, ha úgy érzem szükség van rá. Azért mert másnak hasznos volt valami (pl. éves célok, költségek, stb.) nem jelenti azt, hogy nekem is feltétlenül kell olyan. Tehát az alapokra hagyatkoztam:

Tartalomjegyzék

Nagyobb szükség lesz rá, ha már több minden lesz benne. A füzet 240 oldalas, lesz hely sok mindennek. Két oldalt hagytam neki.

bujo-work-index

Éves áttekintő

Egy oldalra felírtam az év hátralévő részét, lényegében azt mutatja melyik nap milyen napra esik, mikor vannak ünnepek. A következő oldalra kerülnek az adott hónapnál későbbiekre vonatkozó tervek, feladatok. Angolul a hangzatos year at glance & future log neveket adják neki, én egyszerűen annyit írtam, hogy „2017”, nem az oldal címe a lényeg.

bujo-work-year

Havi áttekintő

Május hónapot elkezdtem, azaz felírtam egy oszlopba a napokat és a hét napjainak kezdőbetűit. Ide kerülnek a fontos dátumok, mint például határidők, szabadság, stb. A mellette levő üres lapra a hónapra vonatkozó, de fix dátumhoz nem köthető feladatok jönnek.

bujo-work-month

Napi bejegyzések

Láttam már heti áttekintőket, előre rajzolt rubrikákat a következő napoknak. Őszintén szólva és nem szeretnék ennyi időt és energiát beletenni. Csak felírom a napot, feladatokat, találkozókat és jegyzeteket. A későbbiekben a változtatás jogát fenntartom.

Az első napra el is kezdtem a bejegyzést: leírtam mikor és kinél kell jelentkeznem az első munkanapomon, milyen iratokat kell magammal vinni, mikor indul a busz oda és miket akarok megkérdezni.

bujo-work-day

Remélem sikerült megmutatni, hogy mennyire egyszerű nekikezdeni egy bullet journalnak. Pár hét múlva jelentkezem a tapasztalatokkal.

English/angol: Setting up a bullet journal for work

One thought on “Bullet journal munkába

Leave a Reply

