Rozmaringos sós keksz – sütipecséttel

Valami kicsit különlegesebb sós sütit akartam készíteni, ami kísérőként mehet egy üveg ajándék bor mellé. A rozmaring remekül feldob egy egyszerű sütit is (próbáltam már csokis kekszbe is), tudtam is belőle szedni frisset, ezért esett rá a választásom.

Nemrég kaptam egy sütipecsétet ajándékba, amit ki akartam próbálni, a rozmaringos keksz pont jó választásnak tűnt. Azonban a pecsételéshez nem mindegy milyen receptet használunk, ha nem tartja a süti a formáját, akkor eltűnnek a betűk, minták. Az élesztős, sütőporos összetevők itt nem játszanak.

rosemary-2

Pecsét-kompatibilis keresgélésem során kizárólag édes receptekre bukkantam, ahol a cukor elhagyása túlságosan befolyásolná az állagot. Végül, bár ez sem volt kimondottan nyomdázós recept, Tündérsüti sós kekszét vettem alapul.

Rozmaringos sós keksz
  • 28 dkg liszt (nálam fele teljes kiőrlésű)
  • 10 dkg vaj/margarin
  • 2 tojás
  • 1-2 ek. tejföl
  • 2 tk. só
  • fél tk. bors
  • 2 ágacska rozmaring (apróra vágva)

Az összetevőket összegyúrjuk, kézzel kis gombócokat formázunk, kilapogatjuk, sütőpapíros tepsire helyezzük. Igény szerint pecsételünk rá vagy más módon díszítjük a felületét. 180 °C-os sütőben 10-12 percig sütjük, ropogósra.

Nekem ebből a mennyiségből kb. 20 darab lett, 2 tepsiben. Alapvetően sima kekszeket készítettem (borkorcsolyának – le is lett tesztelve ajándékozás előtt:). Néhány darabra azonban tettem az eredeti recept szerint sütés előtt paradicsomot és sajtot, úgy is nagyon finom lett.

rosemary-3

English/angol: Rosemary cookies (salty)

One thought on “Rozmaringos sós keksz – sütipecséttel

Leave a Reply

