knitting on the bus

Hogyan használjuk ki az utazással töltött időt?

Néha a munkahelyünk/iskolánk messzebb van és jelentős időt kell ingázással tölteni. Miért ne használhatnánk ki ezt az időt és töltenénk hasznosan vagy kellemesen?

Naponta összesen 2 órát töltök utazással. Szerencsére ebből kétszer 20-20 perc egybefüggő a metrón illetve buszon. Mivel pont a másik irányba megyek, mint a legtöbb ember, mindig van ülőhelyem.

A szokásos könyv olvasás, zene hallgatás mellett nekem a következők váltak be:

Kultúra és nyelv

Hangoskönyv – jó megoldás, ha nem akarod a könyvet magaddal cipelni, vagy rosszul lennél a buszon olvasva. Vannak külön oldalak hangoskönyvekhez, de elég ha youtube-on találsz valami szimpatikusat és audio fájllá konvertálod. (Keress rá a “youtube to mp3” kifejezésre.)

Akkor is remek, ha a nyelvtudásodat fejlesztenéd. Ebben az esetben olyan könyvet válassz, amit már olvastál, így könnyebb lesz követni a történetet. (Én a Büszkeség és Balítélet német változatával kezdtem  – Stolz und Vorurteil. Többször olvastam a könyvet és minden filmfeldolgozást megnéztem, szinte kívülről tudom. Ez nagyban megkönnyítette a dolgom.)

Apróságok
  • nézd át és frissítsd a naptáradat
  • írj bevásárlólistát
  • válaszold meg az email-jeidet
Amiket otthon is csinálnál

Vannak dolgok, amiket úgyis csinálnál otthon, miért ne lehetne útközben. Figyelem: csak akkor hasznos, ha ahelyett csinálod, hogy otthon töltsd az időt vele.

  • közösségi oldalak böngészése
  • újságok, magazinok (sose olvastam a helyi újságot korábban, de egy útra megteszi)
  • töltsd le a feedly alkalmazást – egy helyre gyűjti a friss bejegyzéseket a kedvenc blogjaidról.
DIY projektek

Bármilyen kézműves alkotás, ami kisebb helyen elfér és nem kell hozzá víz, ragasztó (karkötő, hímzés, horgolás, rajzolás).

Néhány napja magammal vittem a kötésemet. Azóta kötök a metrón és a buszon, csak úgy repül az idő, csalódott vagyok, ha megérkeztünk. Le voltam maradva a kötéses kihívásommal, de ezután már nem leszek! Szerencsére a munkadarabjaim kicsik így könnyen elférnek a táskámban.

Ti mivel töltitek az utat?

knitting on the bus

English/angol: How to use your commute time?

2 thoughts on “Hogyan használjuk ki az utazással töltött időt?

Leave a Reply

