Bullet journal – első két hónap

Két hónapja kezdtem a bullet journalomat, íme az első tapasztalataim róla.

Röviden: imádom. Szeretem az élénk piros színét, a sima lapjait. Szeretem, hogy mindig kéznél van és bármit leírhatok. Még tartogat új dolgokat, de összegyűjtöttem néhány ötletemet – nekem beváltak, másnak lehet inspiráció, nem kötelező érvényű.

Használd teljesítmény mérésre

Nagy segítség, amikor a rövid heti beszámolómat kell összeszednem. Egy pillantás a hét beegyzéseire és kész is van. Ezért néha olyan dolgokat is beleírok, amit rögtön meg is csinálok, csak hogy nyoma legyen.

Ha a munkád során van valami ismétlődő feladat, nem biztos hogy mindig le akarod írni újra. Például én minden nap átnézek dokumentumokat, amiket a kollégáim küldenek nekem. Nem írnám le az összeset, mert egyesével nem sok idő, ezért egy téglalapot raktam a sarokba, ahol strigulázom őket. Így ha azt látom, kevés feladat volt beírva aznapra, mit is csinálhattam egész nap… akkor látom, hogy átnéztem X doksit. Ha a te munkádban is van hasonló, pl. telefonhívások bonyolítása, ismétlődő emailek vagy rövid dokumentumok írása, egy ötlet hogy nyomon kövesd.

bujo daily spread

Személyre szabott listák

Néhány listát azért írok, mert jó egy helyen tudni bizonyos információkat, néhányat azért, hogy egy témát átgondoljak, rendszerezzek. Használok párhuzamosan számítógépes listákat is – egy excel fájlban könnyebb másolni, beilleszteni, átrendezni a dolgokat és több részlet elfér, átlátható. Ugyanakkor ha csak gyorsan kell valami, egy pillantás a megfelelő oldalra sokkal hatékonyabb. A listák eléggé különbözhetnek a munkától függően, néhány általánosabb:

  • kivett szabadnapok követése
  • rövidítések amiket gyakran használnak az irodában
  • kollégák neve, szobája és telefonszáma
  • folyamatban lévő projektek listája
  • legfontosabb előírások, jogszabályok
  • kitűzött mérföldkövek
  • elért célok, befejezett munkák
  • kis szótár – szakszavak idegen nyelven

 

Néha kihagynék egy üres oldalt, hogy majd ott folytatom a megkezdett listát, mégiscsak jobb egy helyen… De egy üres lap nem ér semmit, nem is biztos, hogy aktuális marad a lista, inkább csak írok a következő üres oldalra.

Írj bele bármit

A feladatokat, találkozókat jó érzés kipipálni, de lehetnek más fontos bejegyzések is. Ne habozz beleírni valamit csak azért, mert nem jelölheted elvégzettnek. Ha szeretnéd megkülönböztetni, használj külön jelölést, más tollat vagy margót.

English/angol: Bullet journal – first 2 month

One thought on “Bullet journal – első két hónap

Leave a Reply

