Bento box ideas 2.

As I described last time, I pack a post-workout breakfast box once a week. I don’t always plan ahead what goes in, I’m often inspired by what I can find at home and what is transportable. But I think my compositions turned out well and the feedback was positive, especially when the box included some sort of spread/dip.

I give a preference to seasonal products so fall is represented by grapes, pumpkin/squash, chestnut, walnut, besides the usual ingredients.

bento-november

Continue reading

Advertisements

Bento doboz ötletek 2.

Mint legutóbb felvetettem, hetente egyszer reggelit/tízórait csomagolok edzés utánra. Az összeállítások nem mindig előre tervezettek, a mi van itthon és mi mozdítható erősen belejátszik. Azért elég jó kis csomagok lettek, pozitív volt a visszajelzés, különösen ha a doboz valami krémet, szószt is tartalmazott.

Igyekszem a szezonális alapanyagokat előnyben részesíteni, így ősz révén a szőlő, sütőtök, gesztenye, dió került előtérbe az általános dolgok mellett.

bento-november

Continue reading

FessNeki / Let’s paint!

A minap abban a szerencsében volt részem, hogy részt vehettem a FessNeki által rendezett festő alkalmon, ahol az alábbi kép reprodukcióját festettük (mellette a saját alkotásom):

A few days ago I was lucky to participate at a painting class held by FessNeki where we painted the reproduction of the painting below (next to it my own work):

fessneki

Graham Gercken: Őszi délután/Lovers stroll

Continue reading

What to eat during hiking

When you go on a longer hike, it is not only about hunger but also about sufficient calorie intake, elevating your mood and helping through low points. A well composed food package can help with all of it.

We usually go on one or two day long hiking trips, walk about 20-25 kilometres and have dinner back at home or at an accommodation, so the list below was written regarding our habits.

Basic package: drinks, sandwiches, snacks and fruits.

hikingfood_packed

Let’s see the details: Continue reading

Étkezés túrázás közben

Egy hosszabb gyalogtúrán fontos az éhség csillapítása mellett a megfelelő kalóriabevitel, valamint a hangulatot is emeli és segít túljutni a mélypontokon a jól összeállított elemózsiás csomag.

Mivel mi többnyire egy vagy két napos túrára megyünk, kb. 20-25 km-t gyalogolunk és estére otthon vagy szálláson étkezünk, az alábbi lista is ezekre a körülményekre vonatkozik, egy-két tippel kiegészítve.

Alap összeállítás: ital, szendvicsek, nassolni való + gyümölcs.

hikingfood_packed

Nézzük kissé részletesebben: Continue reading